loading...

مشاوره کنکور تی وی

بازدید : 19
شنبه 24 دی 1401 زمان : 12:15

دانش آموزان سال اولی که درس می خوانند به خاطر امتحانات ترم اول دبیرستان کمی افت می کنند و اصلا حالشان خوب نیست و فکر می کنند درسشان پیشرفت نکرده است.
اما این بدان معنا نیست که شما در کنکور مردود خواهید شد. تو این مدت خیلی ها فقط دبیرستان خوندن خیلی ها نخوانده و با برنامه خودشون ادامه دادند... هر دو به نظر من موفق هستند...

مشاوره انگیزشی کنکور

اول اینکه هر بچه ای باید هر کتابی رو بخونه که بدون شک یکی از منابع کنکور هست پس این بچه هایی که روی یک ترم تمرکز میکنن گله نکنن به نظرم اگه مشاوران راهنمایی میکردن درسته. اینکه بهتر است تعادل ایجاد شود، اما این بدان معنا نیست که چیزی از بین نمی رود و برای آن دسته از کودکانی که به تازگی برنامه را ادامه داده اند، بهترین شرایط برای برنامه آنها باید به گونه ای باشد که بین ترم اول و ترم اول تعادل برقرار باشد. بقیه دروس و این باید در برنامه های آنها گنجانده شود. در غیر این صورت تمرکز فقط روی سایر دروس در امتحانات ترم اول باعث بی انگیزگی بخشی از دانش آموز می شود. اما باز هم این دانشجویان عقب نیستند چون ترم اول قبلا خوانده شده و در صورت عدم مطالعه می توان آن را جبران کرد. همچنین تا به حال مطالب زیادی منتشر شده است، اما هنوز نیمی از راه باقی مانده و فصل های بسیار مهمی داریم. همچنین فصل عید و فصل بعد از تعطیلی مدارس…
دسته بعدی بازمانده های مدرسه هستند که از خستگی کمی می افتند... اما باید به آنها بگویم نفس عمیقی بکشند، اگر تا اینجا پیش رفتی منصرف شدی و بقیه را باید ادامه بدهی. اعتماد به نفس داشته باشید و اگر تا به حال از خودتان راضی نبوده اید، باید ادامه دهید، زیرا زمانی که در راه هستید زمان زیادی است، زیرا بیشتر اوقات خود را در دستان خود دارید و همیشه به یاد داشته باشید که معیار رضایت شما باید میزان رضایت از تلاش شما باشد و همیشه سعی کنید با خودتان رقابت کنید.

چرا داوطلبان در پایان زمان مطالعه امتحان انگیزه خود را از دست می دهند؟

در پایان دوره تحصیلی، داوطلبان ممکن است ناامید شوند و مقایسه های غیر ضروری انجام دهند. آنها را تحقیر می کند و روند جمع بندی کنکور را از بین می برد. در این زمان، نامزد به دلیل دوری از دیگران به فکر خود است، بنابراین خواندن آن فایده ای ندارد. در این مدت، نظام مجازات و پاداش نیز باید کمتر مختل شود; چون انگیزه کمتر است، این سیستم نیاز به مدیریت بیشتری دارد.
رفع مشکلات مربوط به بی انگیزگی داوطلبان کنکور


راه حل 1) قوانین انگیزش را مطالعه کنید
داوطلب کنکور باید در مورد تحصیلات خود قانون وضع کند. مثلاً بگوید «در حال تحصیل هستم تا در آینده دکتر یا مهندس شوم...» یا بگوید «من بنیانگذار سابق هستم». کارخانه.» یعنی متقاضی باید نسبت به درسش حساس باشد و اگر زیاد درس بخوانم یا غیبت کنم از استاندارد ایده آل خود دور می شوم.
حتی یک داوطلب می تواند با رعایت اصول برنامه ریزی کنکور، روزی را که خسته نمی شود، برنامه ریزی کند تا درسی را که دوست دارد، حتی با مقدار کمتری مطالعه کند، اما از درس خواندن بلند نشود و باور داشته باشد که آسیب جبران ناپذیری به آینده نخواهد زد. .
مثلاً سیگاری با نخ. او با خود فکر می کرد که تا این لحظه آسیبی به او نمی رسد، اما این مشکل در آینده زمینه ساز استعمال دخانیات می شود و در آن زمان سلامت و زیبایی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.


راه حل دوم ایجاد انگیزه برای مطالعه است
داوطلب باید اهداف مشخص و موفقی را برای خود تعیین کند، مثلاً اگر داوطلب با خودش بگوید که من دوست دارم در دانشگاه قبول شوم و به دلیل اینکه می توانم در سال یازدهم دیپلم سطح بالا بگیرم. پس حالا من هم می توانم آن را امتحان کنم.
گاهی اوقات انگیزه خودخواهانه نیست، می تواند برای دیگران باشد، مثلاً برای خوشحال کردن والدین یا کمک به مردم در شهر.
ایجاد انگیزه یعنی: وجود انگیزه از قبل موجود، مثل به یاد آوردن جداول بالا در کلاس ریاضی... گاهی اوقات می توانیم به افرادی که از خودمان کوتاهتر هستند نیز نگاه کنیم. ابتدا محتاط باشید
مثلاً کسانی که درس نمی خوانند و تلاش خاصی نمی کنند; اما به راحتی می شود بدون عذاب وجدان خود را با خود مقایسه کرد که اگر هم درس نخوانیم دعوای درونی داریم و خوشحال نیستیم و از این موضوع عصبانی هستیم.


راه حل سوم) داوطلبان باید در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرند
این نکته به آنچه قبلاً اشاره کردم مربوط می شود که داوطلب نباید یادگیری را متوقف کند. متناقض نیست! مطالعه کوتاه مدت برای آرامش نیست!
تغییر سوژه به این معنی است که اگر ساعت ها بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید، مغز شما خسته می شود و تمرکز شما ضعیف می شود.
تنوع موضوعات در حین مطالعه باعث کاهش خستگی ذهنی و یکنواختی شما می شود. تحصیلات و تمرکز و کیفیت آموزش او افزایش می یابد.
توجه: داوطلب برای سازماندهی آموزش شما باید اهداف قابل دستیابی را تعریف کند، یعنی برنامه ای که شامل ساعت های طولانی مطالعه و تمرینات سخت باشد، تهیه نکنید. در عوض، برنامه کلی موجود را دنبال کنید.

راه حل 4) مسابقه دستی برای انگیزه کاری
یک نامزد می تواند یک دوست خیالی داشته باشد و با او رقابت کند، او حتی می تواند بر روی دستاورد قبلی خود رقابت کند. به عنوان مثال، ممکن است به خود بگوید که کمترین زمانی که در هفته گذشته برای مطالعه صرف کرده، سه ساعت بوده است. هر هفته آن را یک قدم بهتر می کند…
در مقاله افزایش ساعت مطالعه نیز تاکید کردم که بهبود عملکرد باید مرحله به مرحله انجام شود.
راه حل پنجم) از حریف غول نسازید!
گاهی داوطلبانی هستند که از حریفان خود به اصطلاح غول می سازند یعنی فکر می کنند حریفان کسانی هستند که اشتباه نمی کنند یا نقطه ضعفی ندارند و هر چقدر هم تلاش کنند می توانند حریف خود را شکست دهند. نمی توان به حریفان رسید. ...
داوطلبان عزیز بدانید که هر داوطلبی می تواند فراز و نشیب هایی داشته باشد از جمله رقبای عزیز شما! اما تفاوت این است که وقتی افسرده هستند و حوصله خواندن ندارند، شروع به تهیه فهرستی از درس های دردسرساز خود می کنند... و در عوض چیزهایی را فهرست می کنند که به آنها کمک می کند، که فقط یک قدم فاصله دارد. در این صورت آنها نتیجه گرا نیستند!) آنها فکر می کنند تنها چیزی که نیاز دارند یک چتر نجات برای فرار از ناامیدی است.
به عنوان مثال، به عنوان فردی که صدای او را می شنود و می داند که اگر ادویه زیاد بخورد، وضعیت بدتر می شود.
گاهی اوقات برخی از داوطلبان فکر می کنند که برای مطالعه خیلی دیر شده است و امروز را از دست داده اند. اگر همزمان با قیامت روز مرده شروع به مطالعه کنند; روز با انگیزه بیشتری آغاز خواهد شد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 85
  • بازدید کلی : 379
  • کدهای اختصاصی